All Rights Reserved | Harith Photography 2018

Monday, January 10, 2011

Aktiviti musim cuti


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Waaaaduh sudah lama ngak mengupdate blog saya ini,hampir sebulan agaknya ngak di update bermula dari cuti semester hari tu lagi,heheh ok lah kesempatan ni saya mau bagi masuk entry pasal saya ma Cik Awek saya jalan-jalan di Air Terjun Mahua,cerita dia bermula cenggini..atas faktor beberapa perkara yang perlu saya uruskan di Kota Kinabalu(KK),saya pun mengambil lah keputusan untuk ke KK,then lepas da suma urusan siap keesokan harinya saya pun balik ke Keningau,pas Ambik Cik Awek di hostel dia,kami pun meneruskan perjalanan pulang ke kampung terchenta heheheh..dalam perjalanan tu saya ngan cik awek da plan mau brenti di Gunung Alab ambik gambar kunun cherita,skali da sampai di Gunung Alab tu,and saya pun sudah mengorder teh Tarik secawan tiba2 hujan renyai2lah plak..”ceh kacau lah,,cam na mau ambik gambar ni?” bisik hatiku,saya tengok cik awek pun diam2 jak mungkin sibuk menghayati secawan milo panas beliau hehe..sambil memikirkan kaki beliau yang sakit..so saya pun ckp ngan cik awek cancellah ambk gmbr,then we meneruskan perjalanan,antara tambunan dan Gunung Alab tu..saya berenti lagi di air terjun Masakob..tepi jalan ja.kalau u all dri kk ikut jln tmbunan seblah kanan tu…gerenti bleh nampak punya..kira mau wat slow shutter tu..tapi cuaca agak panas dan terang dan hajat saya x kesampaian….lepas tu kami pun meneruskan lagi perjalanan,,dlm saya tengah konsentrate memandu tu timbul plak idea mau singgah di Air Terjun Mahua tu,,so saya pun mengusulkan idea tu dengan Cik awek yang duduk disebelah,,Cik awek cakap ok saja..ikut driver ja..so saya pun dengan rela hati memandu ke destinasi yang dirancang..ni first time saya ke Air Terjun Mahua..harap sign board jd penunjuk arah..tu pu ada telebih simpang lagi..jalan punya jalan sampilah kami di Air terjun Mahua tu..terima kasih jgk kepada budak yg tunjuk jalan tu..heheh :) ..lepas cerita2 ngan uncle penjaga tiket tu saya ngan cik awek trus meninjau2 kawasan sebab kebetulan ada plan mau buat reunion sana dengan kawan2..lepas tu Cik Awek untuk mengoffer masuk ke air terjun,,dlm hati saya bleh ka dia jalan ni? td sakit kaki ehhe..mgkin atas sebab keterujaan tu sakit pun hilang..lepas beli tiket,kami terus ke laluan air terjun..lepas 500m berjalan kaki..sampailah di air terjun mahua..lepas pusing2,main air,ambik2 gambar semua saya dengan cik awek pun terus pulang ke keningau..tamat..hehehe..samapi situ ja cerita kami..kalau yang x berkenaan tuminta maahap lah r heheh..saja tulis bagi panjang entry..so saya harap u all enjoylah tengok gambar2 yang saya ambil..hehe..gambar Cik Awek blum bleh upload mau tanya tuan punya badan dulu..hehe..

Nota kaki : teks tu saya copy jak dari mohamadharith.wordpress.com sama jak cerita saja bagi masuk di blogger :)

MOHAMAD HARITH JANIUS
Sabah Freelance Photographer
Tel:014-374 2735 or 019-870 9394
Photo Stock:http://www.flickr.com/photos/tompinai
Skype:mohd_harith
facebook:www.facebook.com/Mohamad Harith
Emel:harithinc@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...