All Rights Reserved | Harith Photography 2018

Wednesday, January 19, 2011

Ikhlas Dari Hati Ini

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Tahun 2011 dan juga pembukaan tahun baru ini saya berhadapan dengan banyak masalah,adakalanya saya merasa bahawa masalah ini melemahkan dan saya hampir berputus asa,namun dengan berkat doa dan semangat rakan rapat saya,saya mampu menempuh liku2 kesusahan di awal tahun 2011 ini, mungkin segala kesusahan yang saya hadapi ini lebih mematangkan saya dalam menempuh kehidupanyang akan datang.Tuhan tidak menjadikan sesuatu itu dengan sia sia,pasti ada hikam disebalik apa yang terjadi.Kesusahan yang saya
hadapi ini membuatkan saya untuk melihat kembali diri saya sendiri,dari mana asal saya dan adakah mungkin saya telah terlupa dengan kesenangan yang diberikan.Dia maha berkuasa segala yang berlaku atas kehendaknya.Namun disebalik kesusahan yang dihadapi terselit kebaikannya.Ia membuatkan saya lebih menghargai seseorang,erti kasih sayang sesama insan,menghargai erti persahabatan sejati dan
lebih utama menginsafkan diri saya agar tidak lupa dengan kesenangan dunia.Dalam menempuh kehidupan ini adakalanya kita sentiasa lupa dan lalai dalam mengerjakan apa yang disuruhnya dan menjauhi diri dengan apa yang ditegahnya.Di awal tahun ini juga mengajar erti untuk
lebih menghargai sesorang ketika beliau masih berada bersama dengan kita.Namaun diri ini sebagai manusia biasa yang lemah,bila sesuatu itu sudah hilang di depan mata barulah kita sedar bahawa akan nilai menghargai seseorang bila ia sudah dijemput ilhai.Semoga tahun 2011 ini akan lebih mematang diri saya untuk terus berjaya dan menghasilkan banyak lagi karya-karya yang dapat membuatkan diri saya dan orang lain puas dengan hasilnya.Rasanya sampai disini sajalah Entry pada kali ini..jumpa di entry lain ok..

Nota Kaki: Entah kenapa entry pada kali ini lebih bersifat perasaan saya,mungkin atas rasa keikhlasan hati untuk menulis.. :)

1 comment:

  1. said...
    be strong rith~~~
    as ur friend,i always support you!
    aja aja fighting!
    =p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...